ARCHIWUM 2018/2019

Harry Potter and the Goblet of Fire- czytamy w oryginale

25.03.2019



21 marca br. uczennice naszej szkoły-Amelia Jurowicz i Hanna Sasińska wzięły udział w Międzyszkolnym Konkursie Literackim z języka angielskiego zorganizowanym przez Szkołę Podstawową nr 64 w Krakowie.
Konkurs sprawdzał znajomość  przeczytanej książki w oryginale, pt. „Harry Potter and the Goblet of Fire”( „Harry Potter i Czara Ognia”).
Gratulujemy dziewczynom uzyskania wysokich 70% wyników.
Warto pamiętać, iż c
zytanie w oryginale wzbogaca przede wszystkim zasoby słownictwa biernego, czyli takiego, które rozumiemy, a którym się nie posługujemy. Badania potwierdzają, że po dłuższym okresie styczności z literaturą obcojęzyczną czytelnik nabiera płynności oraz elastyczności w czynnym posługiwaniu się danym językiem.
A co jeśli nie znasz wszystkich słówek? – Czytanie w oryginale wyrabia umiejętność odgadywania znaczeń z kontekstu. Często nieznane słowa pojawiają się w obrębie zdania lub akapitu, którego znaczenie czytelnik rozumie. Słówka, których znaczenia czytelnik uczy się w ten sposób, utrwalają się o wiele skuteczniej niż te, które wyszukuje się w dwujęzycznym słowniku – wyjaśnia metodyk, Maciej Duszyński.

 

 

Galeria zdjęć

reading-300x135_1024x461.jpg

Liczba odwiedzin: 419165